Paris: fredag

Välkommen till den tredje och sista dagen i Paris. Som jag berättat tidigare så var vår tidsrytm lite annorlunda än fransmännens. Frans vaknade gärna runt 06.30 och första morgonen begav vi oss ut tidigt för att äta frukost men hittade inget som var öppet. Men tack och lov så hade de frukost på vårt hotell, så det fick bli vårt stammishak.
 
Alla på hotellet var urgulliga mot Frans och kallade honom Le bébé <3
 
När vi ätit klart och gjort oss redo för dagen gick vi ut. Hittade mina syskon på en creperia!
 
Vi traskade ner till Triumfbågen och mötte upp resterande delar av min familj.
 
Pappa och mamma <3
 
Dagens stora grej var att åka Hop on Hop off-buss genom staden.
 
Vi hoppade av vid Notre-dame, köpte souvenirer och åt lunch på en italiensk restaurang. Jag åt gnocchi med svamp och tryffel.
 
Efter lunchen traskade vi vidare. Hej Notre-dame!
 
Allt var som en tavla, så himla vackert.
 
Efter en stund delade vi upp oss och gick på diverse saker man ville hitta på. Jag och Dan behövde köpa lite presenter med oss hem.
 
Bland annat macarons till Sarah och Niclas som passat vår katt Nima. Gick till en populär butik som hette Le Jardin Sucré.
 
Vi köpte några till oss själva också, mycket goda.
 
När vi var klara med alla inköp gick vi hem till hotellet igen. Dags att fixa sig inför den sista kvällen.
 
Jag tog på mig en av mina Adoore-klänningar och en kavaj från Mango.
 
Klockan 20 hade mamma och pappa bokat bord på restaurangen Les petits parisiens.
 
Det var en liten men oerhört mysig och fin restaurang. Plus på att de hade barnstol dessutom!
 
Min fina familj, tack för den här resan <3
 
Vi njöt av sista kvällen.
 
Och beställde in en trerätters middag. Till förrätt åt jag kantareller med jordärtskocka och vitlökscreme.
 
Till varmrätt blev det griskind med primörer.
 
Och till efterrätten sjöng vi för mamma som fyllt 60! Tack mamma och pappa för en fantastisk resa. Måste verkligen säga att det gick över förväntan att resa med Frans. Hans sovrutiner blev lite omkullkastade och han fick ofta somna för kvällen på eller på väg hem från en restaurang. Men det gick bra och vår resevagn gjorde allt mycket smidigare.
 
Längtar redan tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh mysigt! Vad har ni för resevagn? 🥰

Svar: Vi har en bugaboo butterfly :) :)
Sofie Strandberg

2022-10-08 @ 11:31:38
Postat av: window cleaning missouri

Spot on with this write-up, I absolutely feel this website needs far more attention. I?ll probably
be returning to see more, thanks for the info!

2022-10-09 @ 10:31:05
URL: http://agentclean.com
Postat av: Minbloggochlivet.blogg.se

Vilka fina bilder som du har lagt upp på era resa. Skönt att det gått bra med Frans.

2022-10-09 @ 13:12:20
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se/
Postat av: M

Ja, det var sååå mysigt! Vill också tillbaka!
Bilden du tog av Seine är som en tavla, men vem har den tavlan, La tour Eiffel et la Seine? ❤️
Puss! 🥰

2022-10-10 @ 18:00:30

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0