Fredag i Helsingborg med vinlunch och loppisköp

Förra fredagen tog jag och Frans tåget till Helsingborg. Vi hade en heldag framför oss med Regina och Henri!
 
Vi var framme runt klockan 11 och började med lunch. Vi gick till Mezos uteservering och Frans tyckte att det var det finaste bordet han någonsin skådat.
 
"Vad vill du dricka?" frågade Regina. "Vad vill du dricka?" frågade jag tillbaka. "Något kul" sa Regina och jag kände direkt att vi var på samma bana, haha. Rosévin och bakad potatis bestämde vi oss för.
 
Pepp på heldag tillsammans! Snart ska vi båda börja jobba igen men det pratar vi inte om nu.
 
Efter blöjbyte och distrahering med rån och leksaker var det dags för Frans att sova. Han somnade bums på uteserveringen. Jag firade med att ta en bild.
 
Som blev såhär.
 
När vi ätit upp tog vi en runda på stan. Oh, alltså dessa gullungar. Tänk att ni kom samtidigt, med bara 16 dagars mellanrum <3 Vi handlade sedan med oss fika och gick hem till Regina.
 
Men vid 15.30 begav vi oss ut igen och hem till Caroline. Hon öppnade upp sitt växthus för loppisshopping och bjöd på ost och bubbel.
 
Detta köpte jag! Lite olika tårt- och kakfat, ett vitt fat, en glasskål samt en väldigt fin vas. Blev så nöjd!
 
Frans sov länge i vagnen men vaknade sedan och ville vara med och leka.
 
Så lektes det och vi hängde till klockan närmade sig 18 och det var dags för mig och Frans att ta tåget hem.
 
Hej då kompisar! Tack för en finfin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0