Lite från sistone: VAB, Manto och tacomiddag

Ligger så back i bloggningen just nu. Hur kan jag vabba så mycket och samtidigt rullar liksom livet och vardagen på? Känns som tiden står still när allt jag gör är att vara hemma med en liten sjukis.
 
I alla fall! För ett par veckor sedan var Frans sjuk hela tiden. Han hade öroninflammation och hans feber gick upp och ner. En dag hade han 38 i feber och både han och jag var rastlösa. Vi gick till biblioteket och beställde ett par böcker. Fick kommentarer på instagram att det får man minsann inte göra med sjuka barn, hehe.
 
Men killen behövde rastas och vi gick till Sagolekplatsen i Slottparken istället.
 
Ny dag och jag skulle inte vabba. Aaah, att få hänga på kontoret med vuxna människor och dricka kaffe.
 
En dag när Frans skulle till förskolan. Man ser glädjen i mina ögon! Hade på mig tröja och jeans från & Other Stories.
 
Nu när vi vabbat så mycket har Frans såklart tröttnat på alla sina leksaker här hemma. Asade till slut fram allt vi hade. Här sätter Dan ihop en tågbana.
 
Jag har tränat! Denna kropp kräva endorfiner.
 
Ett maffigt benpass.
 
Skulle ha möte hemma en dag, men vabbade också. Satte på Teletubbies och Frans var nöjd i en liten stund.
 
Sen gjorde jag mig i ordning för fredagskväll på stan.
 
Fina Malmö. Älskar dig så.
 
Första stoppet – Gaji!
 
Min fredagsdejt var Desirée! Hon skulle bjuda mig på middag i födelsedagspresent <3
 
Hon hade bokat bord på den relativt nyöppnade restaurangen Manto.
 
De har endast vegansk mat och jag tyckte det var så gott! Kommer inte ihåg vad allt var, men jag var nöjd och servicen var bra. Sällskapet var allra bäst dock.
 
Nu är det lördag och jag gjorde mig i ordning på nytt. Mina rosa byxor från Zara är absolut favoriter just nu.
 
Frasse var gullig i randig tröja och hängselbyxor.
 
Vi hade bjudit hem Johanna och Steve på tacomiddag.
 
Johanna och Steve har två döttrar: Elli som är 5 och Ina som är 1. Ina och Frans lekte så gulligt bredvid varandra och snodde leksaker från varandra.
 
Mitt fina lördagshäng! Johanna, Steve och Dan <3
 
Johanna, Frasse och Ina. VI hängde tills klockan blev 23 och sedan somnade hela familjen Strandberg som små stockar i sängen.
 
Nu är det söndag. Våren är det du?
 
Vi hängde på en av Frasses favoritlekplatser och jag njöt av solen.
 
Sen avslutade vi kvällen med söndagspasta.
 
Och det var det ungefär. Sen blev det påskvecka men det tar vi i ett annat inlägg.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Förlåt, men det säger väl sig självt att man inte är bland folk med ett sjukt barn? I en folktom lekplats utomhus, absolut. Lite respekt för andra människor vore kanske inte fel...

2023-04-14 @ 17:29:17

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0