Påskhelgen: Pasta, familjemiddag och namngivning

Långfredag
Nu ska vi skruva tillbaka klockan så långt som till påskhelgen! Ligger otroligt efter med bloggningen, men ni är gulliga och har tålamod. På långfredagen så tog vi det lugnt. Gjorde oss i ordning för en runda på stan.
 
Våren hade kommit till Malmö!
 
Dan var på jakt efter byxor och jag och Frasse väntade tålmodigt medan han provade. Eller, jag gjorde och Frasse sov.
 
Shopping avklarad! Dags för lunch. Vi gick till Saluhallen för att äta pasta på Papi.
 
Mmmm, pasta arrabiata.
 
Vi hittade inga barnstolar (men en gullig följare skrev sen på instagram var de fanns :) ) så Frasse hängde i våra knän medan vi åt. Det var inte det lättaste men det gick.
 
På kvällen hängde vi hemma, öppnade en flaska vin och tittade på TV. Bra långfredag!
 
Påskafton
På lördagen vaknade vi tidigt. Dan städade hemma medan jag och Frasse hängde på lekplatsen utanför oss.
 
Det var så soligt och härligt och Frans tog andras leksaker i sandlådan.
 
Mmm, finns knappt något bättre än en renbäddad säng. Nima var nöjd.
 
På eftermiddagen gjorde vi oss påskfina. Jag hade en ny jumpsuit från COS på mig.
 
Frasse fick leta påskägg i lägenheten. Eller, han förstod ju inte riktigt men vi visade runt honom. Hans påskägg var fyllda med majskrokar.
 
<3333
 
På kvällen skulle vi äta middag hemma hos min syster. Hon hade dukat upp långbord i vardagsrummet.
 
Frasse älskar att hänga i min systers stora lägenhet. Perfekt att springa runt och busa i!
 
Vi åt mycket och länge och när klockan närmade sig 22 tackade vi för oss och promenerade hem igen.
 
Påskdagen
Det blev söndag och påskdagen och vi var bjudna på namngivning i Bromölla. Frans vaknade med feber och vi bestämde att jag skulle köra själv.
 
Hämtade upp mina föräldrar på vägen så det var perfekt med lite kvalitetstid.
 
Vi skulle fira min kusins son Sam och hängde i hennes nybyggda uterum.
 
Det bjöds på fika.
 
Storasyster Moa var coolast i stan <3
 
Sam!
 
Världens bästa Therese och lilla Sam.
 
Så öppnade vi paket och drack kaffe och när klockan blev 16 körde vi hem till Malmö igen.
 
Annandag påsk
Annandag påsk hade vi egentligen planer som då fick ställas in eftersom Frans var sjuk. Men vi behövde rasta den lilla killen och gick till Slottsparken i det fina vädret.
 
Och sen var helgen slut! Är inte påsken den bästa högtiden ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0