Vecka 16

 
Igår var jag och Frasse på brunch med mina tjejkompisar. Jag tänkte att han skulle sitta i sin stol, äta majskrokar och titta på Babblarna. Så fel jag hade. Han ville inte sitta still i en sekund. Han ville springa runt i restaurangen, hittade en liten trappa och ville klättra upp och ner. Upp, ner, upp, ner, upp.
 
Men det var mysigt ändå. Min lilla kille. Imorgon åker jag till Gdansk med mitt jobb och sover borta i två nätter. Det är fine, för jag har gjort det tidigare. Men det skär i hjärtat. Första gången Dan fick ha Frans själv över natten var när jag var på sjukhuset förra året. "Jag ska bara till Vårdcentralen, jag har så ont i magen. Hör av mig sen." sa jag och ammade Frans lite snabbt. Och sen kom jag hem fem dagar senare utan min gallblåsa.
 
Så jag vet att det kommer att gå bra. Jag vet att Frans kommer ligga nära sin pappa och sova gott om nätterna. Vi får hoppas att jag kommer sova lika gott. Kanske att jag kryper nära intill min kollega Emma som jag ska dela rum med och låtsas att hon är Frans.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0