En dag på Österlen

Förrförra lördagen åkte jag, Dan, Frans, mina föräldrar, mina två bröder och Alice en runda på Österlen. Carl och Alice hade kollat ut en ordentlig runda med mycket skoj. Vi började med en peppig familjebild innan vi körde.
 
Första destination: Österlen Chokladfabrik.
 
Där drack vi kaffe, fikade och åt macka för de som var extra hungriga. Frasse sprang mest runt och härjade som vanligt.
 
När vi kände oss redo körde vi vidare mot En liten bit av medelhavet i Hammenhög.
 
Så vackert där!
 
Vi tog syskonbild bland buskarna <3
 
Och mamma och pappa köpte en dekoration till sin trädgård. Sen var det dags att köra vidare igen. Hörde jag någon säga loppis?
 
Alice hade kollat upp en stor loppis i Tommarp som heter Lundins Lada. Riktiga fynd kunde man göra!
 
Jag fyndade ett fat som jag får visa en annan dag och så passade jag på att fotografera utsikten.
 
Nu var vi sugna på lunch. Vi körde till Öl & Knäcke i Gladsax.
 
Ett mycket mysigt ställe som gjorde pizza på knäckebröd. Så rolig och knäpp idé? Det enda var att servitören sa att det var helt fullbokat: "Har ni bokat på nätet? Annars är det kört.". Så då gick vi in på deras hemsida, såg att det fanns lediga bord och bokade ett. "Nu har vi bokat på nätet" sa vi och fick då ett bord. Märkligt.
 
Aja, maten var god i alla fall och utanför fanns en miniloppis där jag hittade en barbiebil till Frans för 20 kr. Han älskar den än!
 
Mina bröder spelade boule i väntan på maten.
 
Frasse tyckte det var jättekul att hämta kloten efter de blivit utslängda. Här får jag markera var kloten stod från början eftersom Frans redan kastat bort dem :) :)
 
Efter lunchen körde vi till den Engelska Trädgården i Kivik.
 
En dam som jobbade där undrade om hon skulle ta en bild på oss. Ja tack!
 
En park att springa runt i – perfekt tänkte Frans.
 
Det fanns ett muminhus som Frans sprang in i det första han gjorde.
 
Det var så fint i trädgården. Rekommenderar varmt!
 
Nästa destination blev Haväng där det fanns en otroligt vacker strand. Vi var badsugna! Inte visste vi här att det endast var 10 grader varmt i vattnet.
 
Men vackert var det.
 
Man ångrar aldrig ett bad osv!
 
Frans doppade fötterna och annars kastade han mest stenar i vattnet.
 
När det var dags för middag körde vi till Grisen & Draken.
 
Där beställde vi öl, åt hamburgare och ritade.
 
Sen var vår Österlendag slut för den här gången. En otrolig dag!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Wow, vilken pangdag! Har markerat samtliga ställen på Google Maps för framtida Österlen-tripp.

Svar: Oh kul!
Sofie Strandberg

2023-08-03 @ 11:04:12
Postat av: minbloggochlivet

Vilken härlig dag :). Så fina bilder speciellt den som du har tagit vid stranden där man ser havet. Där skulle man kunna sitta och drömma sig bort och lyssna på alla ljud.

Svar: Verkligen! Så fint där!
Sofie Strandberg

2023-08-03 @ 14:17:54
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se
Postat av: Thereselinneaaa

Vilka underbara bilder du bjuder på! :)

Svar: Tack snälla!
Sofie Strandberg

2023-08-06 @ 15:01:57
URL: http://thereselinneaaa.blogg.se
Postat av: M

Så mysig dag och alla var så taggade.
Härligt med denna tradition!

2023-08-07 @ 18:12:25

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0