En tisdag i Köpenhamn

Nu ska ni få följa med på en heldag i Köpenhamn. Mina bröder frågade mig och Dan lite spontant om vi ville ta tåget över till Köpenhamn och varför inte! Jag älskar spontana äventyr och älskar Köpenhamn, så detta kunde ju inte bli annat än kul. Jag tog på mig en ny klänning från Adoore som jag fått av Dan i bröllopspresent.
 
Vi var ett gäng som skulle över och för att det skulle funka med olika tider etc sa vi att vi skulle sammanstråla i Köpenhamn efter lunch. 
 
En tågresa senare var vi i Danmark. Vi köpte mackor och satte oss i Ørstedsparken medan Frans sov.
 
Så fint där!
 
Sedan gick vi till Strøget igen, satte oss på Nytorv, drack svindyr öl och väntade in mina bröder.
 
Nästa destination var Glyptoteket.
 
Var så otroligt fint där.
 
Försökte hindra min son från att ta alla guldfiskar.
 
Kikade på mumier.
 
Traskade runt bland konst.
 
Efter någon timme, när Frans sprungit upp och ner i alla trappor, kände jag och Dan att vi nog fick vara klara här. Dags att gå ut och hitta på något medan de andra stannade.
 
Vi gick en sväng på stan och satte oss sedan på en bar. När jag beställde såg jag att de hade en rooftopbar. "Kan man åka upp där?" frågade jag bartendern. "Självklart!" svarade hon.
 
Nej men så trevligt!!
 
Frans åt kex och tittade på Babblarna, jag och Dan drack bubbel och njöt av utsikten. Perfekt.
 
Sen ringde resten av gänget och sa att de var klara. Dags att mötas upp.
 
Här har vi hela ligan, förutom Annie som tar bilden. Från vänster: Carl, Dan & Frans, Christoffer, Alice, jag, Alices syster Frida och hennes kille Jonas.
 
Vi tog bussen ut till Reffen för att äta streetfood.
 
Jag köpte världens dyraste crepes med nutella och banan till Frans som han absolut inte ville äta.
 
Fint väder var det i alla fall.
 
Så åt vi middag, drack öl och klockan 19 kände jag och Dan att det var dags att bege oss hem så att Frans kunde somna i vettig tid.
 
Kramade mina bröder hej då för den här gången. Vilken fin dag i Köpenhamn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0