IKEA, roadtrip och Helsingborg

Vi ska kika på min fjärde semestervecka. Vädret var sådär och vi var ute på lekplats med både överdagsbyxor och gummistövlar.
 
En eftermiddag var vi på IKEA, åt lunch och handlade saker till Frans rum. Tror vi varit på IKEA kanske tre gånger under semestern. Vi mötte upp Sarah, Niclas och Sixten. Orkar inte så söta Frasse och Sigge är tillsammans.
 
Hej! Ville köpa den här spegeln men fick inte för Dan :(
 
På onsdagen hade jag en roadtrip inplanerad. Frans och Dan skulle egentligen följa med, men båda var förkylda så de fick snällt stanna hemma.
 
Jag började med att köra till min kollega Emmas stuga i Yngsjö. Hon bjöd på hembakad rabarberpaj
 
Vi satt på trädäcket och fikade.
 
Sedan bestämde vi oss för att gå och bada. Det var kanske 14 grader i vattnet? Mycket kallt om jag får säga mitt.
 
Finaste Emma! Så glad för henne.
 
Efter mitt besök hos Emma körde jag vidare till min mormor i Kristianstad, men det hamnade inte på bild. Väl hemma igen hängde jag med min favoritperson på lekplats.
 
Det blev torsdag. Jag klädde upp mig i en klänning jag knep på Adoores rea.
 
Sen tog jag tåget till Helsingborg!
 
För att dricka drink och äta middag med Regina. Världens bästa!
 
Vi började med en drink på Clarion Hotell Sea U och deras rooftopbar. Mycket trevligt!
 
Sedan gick vi vidare till Fria Bad.
 
För att äta musslor såklart!
 
Så så taggad och hungrig.
 
Vi delade en flaska rosé och en chokladdessert och pratade om semestern.
 
Sedan gick vi vidare till Hamnpaviljongen innan det var dags för mig att ta tåget till Malmö igen.
 
Älskar våra utekvällar. Vi är inte tysta en sekund.
 
På fredagen var jag ändå rätt pigg eftersom jag kommit i säng i tid. Så viktigt för mig med sömn nu när jag är 30+. I alla fall, klockan 13 körde vi till Karlskrona för att spendera helgen där. Men det berättar jag mer om en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0