Lite från vår tredje semestervecka

Ligger mycket back i bloggningen. Här kommer bilder från min tredje semestervecka, som var sista veckan i juli.
 
Vi passade mina föräldrars hus och hade bjudit hem Carro och Johan på middag där hemma. Gjorde mig fin i vita shorts från & Other Stories och gammal skjorta från MQ.
 
När vi var hemma hos Steve och Johanna bjöd de på supergoda Sloppy Joes. Vi bad om receptet och försökte efterlikna det. Blev så gott! Här hittar ni receptet.
 
Carro, Oscar och Johan.
 
Dagen efter tränade jag med jobbet på Brave. Var rolig men jobbig träning den här dagen.
 
Dessutom var det vår bröllopsdag! Den 27 juli firade vi 4 år som gifta. 
 
Efter träningen gick jag inom stan och köpte lite gottigheter med mig hem. Vi dukade upp ost, oliver och sombreros på balkongen. Dan plockade fram en flaska champagne.
 
Frans ville helst inte vara med och fira som ni ser.
 
Sedan gick vi till kvällens restaurang: Aster!
 
Aster ligger i Västra Hamnen och jag har velat gå dit så länge. Äntligen var det dags.
 
Vi beställde fisk med smörslungad potatis och kronärtskocka. Så, så gott.
 
Hej från mig!
 
Frasse satt lugnt och tittade på Babblarna, men vi visste att han närsom helst skulle tröttna. Så när vi ätit upp bestämde vi oss för att äta efterrätt på glasserian Augusta istället.
 
Dan hade på sig en brun pikétröja han fick av mig i bröllopspresent <3 Här satt vi och njöt av vädret och glassen, och sedan traskade vi hem igen. Vilken fin bröllopsdag!
 
På fredagen var det riktigt sommarväder och jag ville bada.
 
Havet låg så stilla.
 
19 grader i vattnet! Otroligt skönt.
 
På eftermiddagen gjorde vi oss i ordning för att åka hem till Athena och Peter. Vi plockade fram barnstolen vi skulle ta med oss och Frans var superredo att åka.
 
Hemma hos Athena och Peter bjöds det på fika.
 
Och Jenny och lilla Hilda var också där <3
 
Efter fika och lekplatshäng åkte vi hem och chillade i soffan lite. Älskar den här bilden för den säger så mycket. Här sitter vi alla på varandra och varvar ner. Kärlek i en hög.
 
Finns ingen som kan chilla som Frans tänker jag ibland.
 
När det var dags för nattning bestämde vi oss för att natta i vagnen, så att jag kunde ta ett kvällsdopp samtidigt. Man får passa på när det är fint väder! Sen blev det helg, men det tar vi i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0