De första dagarna i januari

Trettondagsafton var jag fortfarande ledig och jag, Dan och Frans var hembjudna till mina föräldrar på middag.
 
Jag tog på mig den här klänningen som jag köpte på mellandagsrean från Second Female.
 
Hemma hos mamma och pappa hade min morbror Ola och hans fru Pia också joinat. Vi gjorde pizza slices med rom, rödlök och smetana till försnacks och drack bubbel.
 
Till varmrätt bjöd mamma och pappa på potatisgratäng, oxfilé, vitlökssmör och pepparsås. Mmmm.
 
Frasse härjade runt i sin pyjamas <3
 
Nu är det söndag och vi hade en lekdejt utomhus inplanerad. Vi laddade vagnen med kaffe, kolsyrat vatten och sandlådeleksaker.
 
Vi träffade Sarah, Niclas och Sixten samt Carro, Johan och Oscar på lekplatsen utanför vår lägenhet. Carro och Johan ska få en bebis vilken dag som helst nu. Spännande!
 
Så hängde vi ute i det härliga januarivädret i 2,5 timme och sedan var det dags att gå in och äta middag.
 
Annars har jag verkligen plöjt TV-serier den här julledigheten. Favoriterna hittills är Emily in Paris säsong 3 och Ginny & Georgia säsong 2.
 
I måndags började jag jobba igen och i tisdags tog jag mig in till kontoret. Hann vara där exakt 4 timmar innan jag började känna mig krasslig.
 
Klipp till att jag låg hemma sjuk hela onsdagen. KUL är det! Men idag mår jag lite bättre även om jag inte är helt frisk ännu.
 
Och det var de första dagarna i januari!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0