Mellandagarna

Alltså det här med mellandagarna, har jag någonsin så mycket ångest som då? Det känns som om livet är på paus. Man går runt i någon slags limbo och väntar på att vardagen ska kicka igång igen.
 
Men absolut har vi haft små mysiga tillfällen också. Vi kikar!
 
På annandag jul kom Dans bröder med familjer hem till oss på julfika.
 
Vi bjöd på saffranskladdkaka och glögg.
 
"Ta med er något litet att fika" skrev jag till samtliga vilket resulterade i det här bordet. Herrejisses! Well, fika gjorde vi definitivt.
 
Annars har vi varit ute och gungat så fort solen har visat sig.
 
Jag trimmade min lugg hos min frisör och blev mycket nöjd. Går till Emelie på Vassa Strå och kommer aldrig byta.
 
En dag kom min kusin Tesse och hennes två barn Moa och Sam hem till oss. Vi lekte på lekplats och åt kebab till middag.
 
Jag och Frans har hängt mycket i hans bollhav.
 
Det blev nyårsafton och vi firade med Regina och Frédéric. Mer om det i ett annat inlägg! Men var så glad över att kunna duka med alla mina finaste glas.
 
I tisdags var det strålande väder här i Malmö och jag, Dan och Frans var ute nästan hela dagen.
 
Vi promenerade ner till Folkets park.
 
Köpte kaffe på Triangeln och fortsatte sedan till Pildammsparken.
 
Avslutade därefter på Sagolekplatsen i Slottsparken. Bra dag!
 
Igår var vi hemma hos Linnéa och Robin i Kågeröd. Det bjöds på fika.
 
Frans tyckte Linneas och Saras stora barn var så roliga att studera.
 
Vi åt mycket god middag i form av lax med potatis och broccoli.
 
Och det är ungefär vad vi har hunnit med hittills. Hoppas ni har haft sköna dagar, oavsett om ni varit lediga eller ej.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Så fina vinglas! Vilket märke är de ifrån? 🤗

Svar: Jag har köpt dem second hand! Men tror att de går att hitta på cervera :)
Sofie Strandberg

2023-01-05 @ 18:35:36

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0