Nyårsafton 2022

Nu ska vi kika på vår nyårsafton! Vi firade med Regina, Frédéric och Henri hemma hos oss.
 
Jag var så pepp på att ha nyårsafton hemma, för det händer typ aldrig. Dukade med allt fint jag hade! Tråkigt bara när man har två 1-åringar som gärna drar i allt, fick därför hoppa över duk. Men det blev fint ändå.
 
2023 nu kommer vi!
 
Jag hade på mig den här klänningen från MQ som jag köpte på rean.
 
Frasse hade en skjorta från Newbie.
 
Hela familjen! <3
 
Klockan 15 kom Regina, Frédéric och Henri och festligheterna började! Vi bjöd på krustader med avokadoröra och pizza slices med rödlök, smetana och rom.
 
Dan korkade upp champagnen.
 
Och killarna härjade runt.
 
Till förrätt åt vi toast skagen. Vi lagade maten själva i år istället för att beställa. Vi delade upp det ganska smidigt med att jag och Dan fixade förrätt och efterrätt och Regina och Frédéric varmrätten.
 
Till varmrätt åt vi oxfilé, rotfrukter i ugn, sallad och hemgjord bearnaise. Mmmmm!
 
Vårt gulliga nyårssällskap!
 
Till efterrätt åt vi hemgjord chokladmousse med grädde och bär.
 
Frans vaknade såklart efter någon timme sen på kvällen och fick hänga i selen. Det blir ju lite vad det blir med bebisar.
 
Men lagom till tolvslaget hade både Henri och Frans somnat på nytt och vi gick ut på vår balkong för att titta på fyrverkerier och skåla.
 
Gott nytt år! Sen spelade vi lite spel innan det var dags att sova. En fin och mysig nyårsafton med så mycket god mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0