Fredag till söndag i Sölvesborg

Förra fredagen körde vi till Sölvesborg som ni vet. Vi var framme runt 17.30 och landade här.
 
Min fristad. Eller, det är ju såklart inte mitt överhuvudtaget utan min morbrors och hans familjs hus. Men ända sedan jag var liten har jag kommit hit på somrarna. Älskar att vara här.
 
Och nu har jag och Dan med oss den här lilla virvelvinden. Han har så mycket energi just nu herregud. Det börjar bli svårt att underhålla honom om dagarna. Vi fick i alla fall vars ett glas bubbel och blev serverade en god middag direkt. Lyx!
 
Till efterrätt blev det chokladpudding med jordgubbar.
 
När Frans skulle sova gick jag en sväng med vagnen runt kvarteret. Gick förbi ett hus med en otroligt lummig trädgård.
 
Och så avslutade vi första kvällen i orangeriet.
 
På lördagen tog jag sovmorgon och var absolut aningen bakis. Jag var för semesterpepp på fredagen helt enkelt hehe. Jag och Pia körde i alla fall runt på loppisar medan killarna gjorde annat.
 
Sedan möttes vi i Sandvik för att bada och äta lunch. Mmm, njöt varje sekund.
 
Väl hemma igen blev Frans lite febrig och vi tog det lugnt på eftermiddagen. När klockan blev 17 åt vi ost och kex i trädgården.
 
Nej men ett vackrare snacksbord får man leta efter.
 
Strax därefter blev det middag. Grillad oxfilé med potatis, pepparsås och burrata. Ni hör ju så bortskämda vi blev hela helgen!
 
Lördagskvällen avslutades även den i orangeriet.
 
På söndagen var jag piggare. Vi åt frukost och drack kaffe på trädäcket och sedan fotograferade jag mina loppisfynd från lördagen. Detta köpte jag!
 
Ett kakfat i glas och en träleksak till Frans.
 
12 (!!) st små, djupa tallrikar i blåvitt.
 
En ostkniv.
 
Och en gigantisk korg som jag inte vet vad jag ska ha till än men bara visste att jag var tvungen att köpa. Så nöjd med allt!
 
Innan vi körde hem hjälpte Frans till att vattna blommorna. Han älskade det och gick gång på gång tillbaka och bad Pia om mer vatten. Nu är det allt han vill göra så fort han ser en vattenkanna i en trädgård <3 Min lilla älskling. Jag hoppas att jag kan ge honom en fin sommar.
 
Och det var starten på vår semester och en fantastisk helg i Sölvesborg. Tack Ola och Pia för att ni alltid öppnar upp ert hus för oss. Min fina extrafamilj <3

Kommentarer
Postat av: minbloggochlivet

Vilka härliga bilder :). Så stor din/er son har blivit :)

2023-07-17 @ 11:24:01
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0