Lördag & söndag: Middagsbjudning och kalas

Förra helgen hade vi planer både lördag och söndag. Vi började dock helgen med att promenixa ner till Coop för att köpa bullar och ikaffe. Lavendeln är så härlig på vår gata just nu.
 
På kvällen skulle vi köra till Johanna och Steve i Smygehamn och gjorde oss fina.
 
Jag hade på mig en omlottklänning som jag fått från min kompis Sarah (som är från Bubbleroom från början) och ett par byxor under i samma färg.
 
Det blåste i Malmö men när vi kom fram till Smygehamn var det strålande sol. Johanna och Steve dukade upp med snacks och bubbel i trädgården.
 
Till middag bjöd de på en typisk amerikansk sommarmåltid: Sloppy Joes! Det var otroligt gott. Vi hängde i deras trädgård tills klockan blev 22 och det var dags att köra hem. En väldigt mysig dag.
 
Söndag! Det fortsatte att blåsa i Malmö men solen var ändå framme. Jag gick en promenad med Frans i vagnen och lyssnade på sommarprat.
 
På eftermiddagen gjorde vi oss fina igen, för att gå på kalas den här gången.
 
Hade på mig en klänning jag köpte på Ullared förra året.
 
Vi gick fem minuter bort till min kollega Bahareh, vars son Sam går på Frans avdelning på förskolan. Vi var bjudna på Sams 2 års-kalas. Det var uppdukat med snacks på innergården.
 
Frans sprang och sprang och sprang. Han trillade och skrapade upp sina knän TRE (!!!) gånger <3 Stackaren.
 
Men han fick glass så han var glad ändå.
 
Så åt vi korv med bröd, burek och avslutade eftermiddagen med att äta tårta och kaffe. Sedan var det dags att gå hem igen.
 
Klart slut på helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0