Måndag till fredag: pastamiddagar, hallon och lekplatser

Nu kikar vi på hur de första dagarna på vår semester såg ut.
 
På tisdagen hade vi Athena, Peter och Alve hemma på fika och middag. Vi hängde mest i vår lägenhet men till sist fick vi gå ut på lekplatsen för att rasta kidsen.
 
Det var strålande väder och vi dukade upp middag på vår balkong.
 
Vi bjöd på pasta med ugnsrostad tomatsås och sallad med burrata, sockerärtor och citronzest. Tomatsåsen är så enkel att göra, här hittar ni receptet.
 
Frans gillar inte pasta och slickade istället av smöret från ett knäckebröd. Vem gillar inte pasta? Fattar ej.
 
Till efterrätt gick vi ner två trappor till kaféet Lemongarden som har öppnat i vårt hus. Vi beställde minidonuts med oss upp och åt med vaniljglass.
 
Nu är det onsdag. Vi fick en fantastisk bukett av Athena och Peter som stod i vardagsrummet.
 
Vid 13 trotsade vi ösregn och åkte till Hallongården. Vi åt lunch med Sarah, Niclas och Sixten och sen plockade vi hallon.
 
Mm, så fina, söta och goda. De har jag ätit som snacks här hemma.
 
Avslutade dagen med mys framför Babblarna.
 
I torsdags så började jag dagen med att träna på Brave med mitt jobb. Träning tar inte semester nämligen.
 
På eftermiddagen svidade jag om till den här klänningen från & Other Stories och en gammal skjorta från Lindex.
 
Klockan 16 kom Sarah, Niclas och Sixten på fika och middag. Vi gjorde en favorit i repris och lagade samma sak som till Athena och Peter, hehe.
 
Sixten och Niclas!
 
Frasse och Sixten härjade runt och var urgulliga såklart.
 
Fredagen började med häng på lekplatsen i Slottsparken. En av Frans (och Dans) favoritlekplatser.
 
Köra tåget är det roligaste.
 
Sen gick vi hem, jag svidade om till baddräkt och så gick vi ner till havet. 
 
Medan jag tog mig ett dopp så lekte killarna i närheten.
 
Sen var även fredagen förbi. Hoppas att följande veckor går lite mer långsamt. Nu är jag ordentligt nere i varv i alla fall. Vad vi gjorde till helgen får ni se i ett annat inlägg!

Kommentarer
Postat av: minbloggochlivet

När min son var i din / er sons ålder gick vi mycket till lekplatsen i kungsparken den ni var på. Min son älskade den lekplatsen.

Svar: Oh så mysigt!
Sofie Strandberg

2023-07-24 @ 11:24:10
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0