Måndag till fredag: Stockholmsbesök, babblarkalas och lunchdejt

Vi ska kika på min och Dans andra semestervecka.
 
Måndag
Vi börjar med måndagen som sig bör. Vi gjorde oss i ordning för en dag på stan och skulle möta upp min bror Carl och hans sambo Alice som var nere från Stockholm. Här säger jag "le jag ska ta bild" haha.
 
Vi började med lunch på Saluhallen och åt mackor från Poms.
 
Sen gick vi en vända på stan, genom parken och tog sedan en kaffe på Slottsträdgårdens café.
 
När vi var klara i Malmö körde vi hem till mina föräldrar och åt middag. Carl visade Frans sitt senaste instrument: en synth.
 
Tisdag
Nu är det tisdag! Jag och Dan skulle egentligen till min mormor men jag blev förkyld och tappade rösten, så det var bäst att stanna hemma. Vi tog istället en långpromenad så att Frans kunde sova i vagnen och fikade sen på Leve.
 
Leve är ett veganskt bageri som ligger vid Triangeln. Dan åt wienerbröd med jordgubbar och jag åt den saftigaste kanelbullen jag någonsin smakat. Kan varmt rekommendera!
 
När Frassemannen hade vaknat gick vi till en lekplats.
 
Och stannade till vid fontänen bakom Triangeln.
 
Det var en hit och Frans blev absolut jätteblöt.
 
Onsdag
På onsdagen hade vi först Dans föräldrar över på fika och därefter gick vi en långpromenad. Vädret var inte lika roligt den här dagen, men stannade till en kortis för att titta på havet.
 
På kvällen lagade vi mat och drack ett glas vin.
 
Och jag slog in ett paket, för dagen efter skulle vi på 2 års-kalas!
 
Torsdag
Dags att göra sig kalasfin. Hade på mig en gammal klänning från MQ.
 
Två kalasredo personer och en galge.
 
Sixten fyllde två och Sarah och Niclas bjöd hem oss på Babblarkalas. Titta så fint de dukat!
 
Den gulliga tvååringen. Vi åt hemgjorda hamburgare och glass till efterrätt. Sedan tog vi bussen hem igen och somnade bums.
 
Fredag
På fredagen började jag dagen med ett morgondopp i havet. Det var 18 grader varmt i vattnet.
 
Det blåste och jag var alldeles själv på bryggorna.
 
Klockan 13 kom mina föräldrar över för att passa Frans ett par timmar. Jag och Dan hade en lunchdejt inplanerad och gick till Fiskehoddorna.
 
Dan, en räkmacka och en laxtallrik. Mycket trevligt alla tre :)
 
Och jag då, hejhej.
 
Vi avslutade dejten med att gå och storhandla haha. Vi kunde gå runt länge i affären och fundera på vad vi behövde handla hem. Lyx!
 
Och på kvällen gick jag en långpromenad med Frans i vagnen så att han somnade.
 
På lördagen åkte vi till Österlen, men det tar vi i ett annat inlägg.

Kommentarer
Postat av: Kristine

Så mange fine og fargerike bilder...!

Ønsker deg og dine en fortsatt flott juli-lørdag ^^

2023-07-29 @ 14:20:35
URL: http://slossplassen.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0