Vecka 30

 
Hej kompisar! Hur mår ni? Hoppas bra. Hoppas ni njuter av sommaren oavsett om ni är lediga eller ej, om det regnar eller är sol, om ni är iväg eller hemma.
 
Jag lever mitt bästa liv just nu. Vår lilla familj är som en enhet och vi sitter ihop nästan konstant. Vi får aktivt försöka ta stunder för oss själva. I helgen körde vi runt på Österlen och jag sa flera gånger "jag lever för dagar som denna".
 
Förra sommaren mådde jag så dåligt. Gick promenader och grät. Ringde vårdcentralen och grät. Tittade på när Frans lekte och grät ännu mer. Jag minns att när jag väl träffade min terapeut sa jag att jag inte tyckte livet var roligt längre. Och jag menar, tydligare än så blir det väl inte.
 
Så det här är min revanschsommar. Jag ska göra allt jag tycker är roligt och allt som faller mig in. Imorgon ska vi till Köpenhamn, på torsdag firar jag och Dan bröllopsdag och på lördag ska jag se Thomas Stenström för femte gången. På kvällarna går vi långpromenader och jag badar så ofta jag kan.
 
Livet är komplicerat. Det är inte alltid på topp, men när det är det så jäklar gäller det att passa på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0