Kristi himmelsfärdshelgen

Kristi himmelfärdshelgen hade jag och Dan tagit långledigt och bokade in en massa roliga saker. Vi kikar!
 
Torsdag
På själva Kristi himmelfärd matchade jag och Frans i randigt.
 
När klockan närmade sig 11 tog jag och Dan Frans i vagnen och gick ner till stan. Vi köpte lunch på Joe and the juice och Frans sov i vagnen.
 
På kvällen var vi hembjudna till Dans bror Ola med familj. Vi åt tacos, hoppade på deras studsmatta och klappade deras katter som absolut kröp in i vår vagn och ville följa med hem.
 
Fredag
Fredagen började med att jag och Dan delade upp oss. En skulle städa lägenheten och en skulle gå ut med Frans på en lekplats. Jag fick lekplatshänget – en win tycker jag.
 
När vi kom in igen packade jag upp ett paket från Lindex som jag beställt. Dags att uppdatera Frans sommargarderob! Det blev sommarpyjamasar, t-shirts och rompers. Det blå setet tänkte jag att han ska ha på midsommar.
 
Medan Frans sov gjorde jag mig i ordning. Jag och Dan skulle på dejt och mamma och pappa skulle passa Frans ett par timmar. Hade på mig den här klänningen från & Other Stories.
 
Två som var pepp!
 
Vi gick till Saluhallen för att äta lunch på Ramen to Birru som precis har öppnat där. Så mysigt! Jag åt en vegetarisk ramen med tofu och Dan en med fläsk.
 
Mmmm. Gott.
 
När vi ätit upp och klockan slog 16 gick vi till drinkbaren Gaji.
 
Där beställde vi vars en rabarberdrink och pratade om sommarplaner.
 
Drinkar mitt på ljusa dagen! Så trevligt. När klockan var 17 var det dags att gå hem till Frasse igen som hade haft det så mysigt med sin mormor och morfar. Frans blev till och med ledsen när de gick :( 
 
Lördag
Ny dag och dags för nytt häng!
 
Min kusin Therese och hennes två barn Moa och Sam kom till Malmö för en heldag! Vi bjöd på bullfrukost som sig bör.
 
Medan Frasse sov roade Moa och Sam sig i bollhavet.
 
Sammmm <3
 
När alla var vakna och frukosten var uppäten gick vi bort till Tekniska Muséet.
 
Klätterväggen var absolut en succé.
 
Och därefter blev det en kort sväng in på Akvariet där vi tittade på bland annat fiskar.
 
Till middag åt vi pasta bolognese med burrata och sallad och en massa gott. Vid 20-tiden åkte Tesse, Moa och Sam hem. En så mysig dag!
 
Söndag
På söndagen var det strålande väder och vi hade en picknickdejt inbokad. Till picknicken sa jag att jag kunde baka. Varför föreslår jag sådana saker? Alla vet att jag inte bakar. Jag är jättedålig på att baka. Nej nej. Jag gick till ICA och köpte färdiga kladdkakor.
 
Klockan 14 mötte vi upp det här gänget! Sarah, Niclas och Sixten samt Carro, Johan, Oscar och Victor.
 
Så hängde vi ute och kidsen sprang runt tills klockan började närma sig 17 och det var dags att gå hem.
 
Slut på en så fin långhelg!

Kommentarer
Postat av: Hannas krypin

Vilken härlig helg ni haft med egentid och häng med kompisar. Rabarberdrink låter riktigt trevligt måste jag säga.

2023-06-04 @ 07:03:26
URL: http://hannaskrypin.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0