Studentfest och födelsedagsfirande på Ruths

En fredag för någon vecka sedan var vi hembjudna till min mammas kompis på studentskiva! Hennes dotter tog studenten och det skulle firas såklart. Vi fick bubbel till välkomstdrink och Dan och Frans hängde vid fotbollsbordet.
 
Alltså vad jag älskar festbufféer! Sånt som brukar serveras på till exempel dop och studenter. Bufféer med pastasallad, kallskuret kött, massvis med ost och bröd. Mmmm! Till efterrätt fick vi dessutom prinsesstårta. Inte fy skam.
 
Det bästa med festen var två saker enligt Frans: Att morfar var där och vattenbadet där ölen fanns. Vilket kalas! Vi körde hem strax efter 21 och Frans stensomnade i bilen.
 
Dagen efter var det lördag. Dan skulle på sommarfest med sitt jobb och jag och Frasse var bjudna på ytterligare festligheter. Här är vi på språng.
 
Först fikade vi hemma hos min lillebror Christoffer och hans sambo Annie. Vi åt vegansk prinsesstårta och min lillebror Carl från Stockholm var också nere. Det var nämligen bara en vecka efter mina bröders födelsedagar och det var vi tvungna att fira.
 
Christoffer, Alice och Carl.
 
Efter fikan begav vi oss ner till Ruths där vi hade bord bokat för kvällen.
 
Vi mötte upp min syster och hennes sambo Hampus och fick bord på den mysiga uteserveringen.
 
Carl, Christoffer och jag.
 
Vi beställde en fyra rätters-middag att dela på. Frasse inledde middagen med att sova en kortis, så jag slängde i mig förrätten och ett glas vin heh.
 
Sallad och kalv, mmmm.
 
Till varmrätt blev det... lamm? Tror jag? Jag vet inte riktigt för här hade Frans vaknat och var väldigt upptagen med att springa ut och in från uteserveringen 😅 Tack och lov var vi många personer som kunde turas om att leka med honom.
 
Mysa på restaurang <3
 
När klockan var 21 och vi ätit efterrätt (som jag inte hann ta bild på) sa jag tack och hej och rullade hem med en trött Frans. En väldigt mysig helg.

Kommentarer
Postat av: minbloggochlivet

Mums , så gott maten ser ut på bilderna. Får man kanske prova att gå ditt att äta någon dag :)

Svar: Rekommenderar verkligen!
Sofie Strandberg

2023-07-05 @ 14:58:00
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0