Den stora restauranghelgen

Förra helgen gick jag på restaurang hela TVÅ gånger. Det ska ni såklart få hänga med på.
 
Fredag
Vi börjar här! På kontoret en fredag. Regina kom till Malmö och vi jobbade hela dagen från vårt Malmökontor.
 
När arbetsdagen var slut tog vi först ett glas vin med våra kollegor. Här hänger vi med Emma och Ida. Skål nu äre helg!
 
Vår kollega Gabriella tipsade om ett nyöppnat drinkställe som heter Gaji. "Vi går dit!" sa Regina, så det gjorde vi.
 
Ett så mysigt och litet ställe. I födelsedagspresent bjöd Regina mig på en helkväll ute. WOW, vilken fin present.
 
Det var goda drinkar. Rekommenderar den som smakar äppelpaj (som jag tyvärr inte minns namnet på nu).
 
Klockan 18 hade Regina bokat bord på MJ's. Ni som följer mig vet att jag älskar MJ's.
 
Kan sitta här och njuta länge.
 
Regina beställde in en trerätters sharingmenu till oss.
 
En rätt med fisk och en med rotselleri. Tycker att rotselleri är så gott!
 
Viktigt att dokumentera såklart.
 
 
Till efterrätt blev det en citron- och yoghurtglass.
 
Sen var det dags att bege sig hemåt. Så, så fin kväll med fina samtalsämnen och otrolig mat. Tack Regina för en otrolig present. Promenaden hem var inte heller fy skam.
 
Lördag
Det blev lördag och jag var ganska trött. Men det var bara att dra sig i kragen för vi skulle fira Dans födelsedag ett par dagar i förskott.
 
Jag och Frasse gjorde oss fina. Han i grön tröja från Polarn och Pyret samt hängslebyxor från Lindex. Jag i jeans från KappAhl, tröja från Arket och kavaj från Sanne Alexandra.
 
Vi gick en kortis på stan och sedan var tanken att vi skulle äta middag på Malmö Saluhall. Vad vi inte visste var att Saluhallen stänger klockan 17 på lördagar :) Så vi gick till Klang istället för ett glas bubbel. Det fina födelsedagsbarnet!
 
Den andra killen i mitt liv <3
 
Vi var otroligt sugna på pasta och till slut fick det bli middag på VESPA. Frans åt mest vitlöksbröd dock.
 
Jag beställde en rigatoni alla contadina och Dan en spaghetti bolognese. Frans tyckte inte det var jättekul att gå på restaurang och ville helst springa runt i lokalen. Men övning ger färdighet, tänker jag.
 
Sen var den festliga restauranghelgen slut!

Kommentarer
Postat av: Diana

Vilken härlig helg!

2023-03-30 @ 07:31:27
Postat av: Miriam

Alltså din underbara svarta tröja du har när du och Regina firade dig?! (och grattis i efterskott <3) Ser liksom ut som den perfekta gå på dejt-toppen? Vart finns den? ps. din stil i övrigt, där har du ingen identietskris!

Svar: Oh så fint, tack! Den är från Arket! Länkar till den i ett inlägg längre ner :)
Sofie Strandberg

2023-03-30 @ 20:50:06

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0