Lite från sistone: Promenader, kalas och lunch i Lund

Vi skruvar tillbaka klockan till den 26 februari, min födelsedag! Jag var trött och aningen bakis efter en helkväll ute dagen innan. Men jag fyllde ju år och hade bjudit hem min familj på middag. Så det var bara att sätta upp gårdagens lockar i en toffs och sätta på sig en klänning.
 
Hade på mig örhängen jag fick av Linnea och Sara W i present.
 
Frasse var så stilig i beiga hängselbyxor från Lindex.
 
Klockan 16 anlände min familj och vi bjöd på pasta med vegetarisk köttfärssås (med sojafärs). Sen var födelsedagsfirandet slut för den här gången.
 
Det blev måndag och en del av festligheterna höll sig kvar.
 
Resten av veckan var jag förkyld och Frans var hemma sjuk, så jag jobbade hemma och delade på vabbet med Dan hela veckan. Tog en och annan härlig promenad i solen.
 
Amen ni ser ju. Fantastiskt väder.
 
Två favoritpersoner i eftermiddagssolen.
 
Vi kämpar på med att få Frans att äta "vanlig" mat. Han har hittills föredragit barnmat på burk och blir helt BESTÖRT när han ska behöva äta riktig pasta med köttfärssås. Men det går framåt. Nu äter han till och med själv med sked <3
 
Det blev fredag, jag var frisk och Frans var på förskolan. Woho!
 
Vi hade AW på kontoret och gooott snacks.
 
Nu är det lördag och vi gick ut på lekplatsen utanför oss ganska tidigt. Vi skulle köra till Kristianstad på eftermiddagen, så behövde rasta Frasse lite hehe.
 
Sen gjorde vi oss i ordning för kalas och körde.
 
Min mormor fyllde 83 och det skulle såklart firas med barn, barnbarn och barnbarnsbarn <3
 
Min kusins dotter Moa och Frasse! De är så gulliga tillsammans och älskar att leka.
 
Och jag fick mysa med mitt kusinbarn Sam.
 
Nu är det söndag och vi hade en utomhusdejt med familjen Hillerkrans som precis fått en liten bebis. Så mysigt att stå i solen, dricka kaffe och se hur barnen springer runt i trädgården.
 
Klockan 12 vinkade vi hej då och körde in till Lund för att träffa min bror Carl som var nere i Skåne en kort sväng.
 
Vi skulle äta lunch tillsammans på Ihsiri.
 
Så mysigt där! Mamma och pappa kom också och så åt vi långlunch.
 
Hitta någon som tittar på dig på samma sätt som Frans tittar på sin morbror Carl.
 
Till efterrätt delade vi en cheesecake och sen var det dags att åka hem.
 
Sen var veckan slut. Veckan efter kantades av vattkoppor, vabb och stress. Men det pratar vi om en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0