Lite från sistone: naglar, lördagsvin och söndagsbrunch

Innan jag åkte till Gdansk hittade jag på lite smått och gott här hemma. Gjorde mig bland annat fredagsfin i den här jumpsuiten från COS.
 
Jobbar jättenära det stället där jag fixar mina naglar. Det är så smidigt. Går dit ibland på lunchen eller efter jobbet innan jag går hem. Sist gjorde jag fransk ombré, men ska göra nya på fredag igen. Är sugen på något annat nästa gång.
 
Nu är det lördag! Behövde egentligen tvätta håret men orkade inte och slängde upp det i en donut.
 
Vi hängde ute i solen under dagen och på kvällen lagade vi quinoasallad och stekte prosciutto.
 
Korkade upp lördagsvinet som var detta röda jag fick av Desirée i födelsedagspresent.
 
Nu är det söndag och jag hade en brunch inbokad.
 
Med Middagsklubben som vi så fint kallar oss! <3 Jaana, Desirée, Amanda, Johanna och jag hade bokat bord på MJ's för att äta lite brunch.
 
Eftersom jag skulle till Gdansk den kommande veckan tog jag med Frans. DÅLIG IDÉ att ta med en 1,5-åring på brunch kan jag meddela.
 
Den lilla killen ville inte sitta still i fem sekunder. Han hittade en trappa som han sprang och upp och ned i. Upp och ned, upp och ned.
 
Men till slut fick han en miljon majskrokar och det var dags att äta. Amanda och Johanna!
 
Vi beställde vars en avokadomacka och potatis med löjrom.
 
Frasse var rastlös och jag gav honom allt jag kunde hitta. Solglasögon, babblarleksaker, min telefon. Ja, allt.
 
Johanna och Frasse <3
 
När vi ätit upp och druckit kaffe var det dags att gå hem. Tack för en fin brunch!
 
Sen åkte jag till Gdansk med jobbet som ni vet och när jag kom hem fick jag vabba för den här lilla sjuklingen. Sen var det helg igen, men det tar vi en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0