Mötesunderhållning, 1 maj och Ängelholm

När jag hade kommit hem från Gdansk var det strålande väder ute. Jag och min lilla familj gick till Slottsparken och där låg massvis med folk på gräset och solade. Blev glad! Nu kommer våren.
 
Jag och min lilla guldklimp.
 
Hänger så mycket på lekplatser just nu. Frans älskar det. Vill helst sitta i sandlådan och ta allas leksaker och blir jättesur när vi ska gå därifrån.
 
Meeen så vände vädret och det blev kallt och regnigt igen. En söndag var Frans lite sjuk, men han vägrade somna inne. Så vi fick gå ut med vagnen. Perfekt sovställning.
 
Måndag och jag åkte in till kontoret. Hade jeans och en skjorta från GANT på mig.
 
En dag var Frans sjuk men jag hade så många möten som jag inte kunde missa, och bestämde mig därför för att vobba. Fick underhålla Frans under mötena. "Här är en rulle hushållspapper, go nuts" resulterade i detta. Men fick ha mötet i fred i alla fall!
 
På eftermiddagen mådde han bättre och vi kunde gå ut en sväng i alla fall.
 
Ny dag! Detta var en fredag och jag firade med rosa jeans från Zara och en gammal topp från KappAhl.
 
Nu är det 1:a maj och jag och Dan och Frans gick till Slottsparken för att titta på demonstrationståget. Köpte kaffe från V för 10 kr. Fick en ursnygg mugg och dessutom var kaffet mycket gott. Vänsterpartiet kan sina grejer!
 
Frans sov igenom hela alltet. Sen pratade Nooshi Dadgostar inför en smockfull park och strax därefter gick vi vidare.
 
Mot Saluhallen för att köpa med oss mat hem. Det blev bolognese från Papi.
 
Dagen efter hade vi 18 månaders-kontroll på BVC. Vägde och mätte Frasse och så fick han vaccin.
 
En onsdag gick jag upp tidigt för att ta tåget till Ängelholm.
 
Där skulle jag nämligen spana in vårt nya kontor och träffa min kollega Jannike som jag jobbar mycket med. Kontoret var så fint! Ska dit igen nästa vecka.
 
Nu är det fredag igen. Gjorde mig fin i en grön klänning från & Other Stories.
 
Jag jobbar väldigt nära nagelsalongen som jag går till, så på lunchen smet jag dit och fixade dem. Det blev fransk manikyr den här gången.
 
På kvällen drack vi vin och lagade kyckling med brunsås och klyftpotatis. Mmm, så god fredagsmiddag.
 
Och sen var det helg igen, men det tar vi i ett annat inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0