Vardagsluncher, kompishäng och familjemiddag

Dags att kika på vad jag har haft för mig på sistone! Den här bilden är cirka 2 veckor gammal. Det ser man eftersom Frans har både mössa och skalbyxor på sig. Nu är det alldeles för varmt för det. I alla fall! Vi har hängt mycket på lekplatser. Att sitta i en sandlåda är något av det bästa som Frans vet.
 
En dag var vi på IKEA. Åt lunch och handlade saker till Frans rum. Beställde allt jag var sugen på, för att jag kunde.
 
Vi håller på att fixa lite med Frans rum/kontoret hemma. Just nu är det båda delar och tanken är att det mer och mer ska bli Frans rum. Vi köpte i alla fall korgar och en hylla till alla leksaker samt en matta. Sakta men säkert börjar det ta form.
 
Måndag och en hiss-selfie på väg upp till kontoret.
 
En kollega från Norge var på besök och vi åt lunch ute. Mmm, pokébowl i solen.
 
Det har blivit ett par luncher ute på sistone. Macka från Joe and the juice är absolut en favorit.
 
Kung Pao chicken från Lu också.
 
En fredag hade förskolan stängt för planering och jag var föräldraledig med Frans. Vi startade dagen med att hänga på lekplatsen utanför vår lägenhet.
 
Sen kom Carro och hennes bebis Victor över på bullfrukost! Så mysigt att få kvalitetstid med dem <3 Frans var mycket pepp på att skoja med en bebis som ni ser.
 
På eftermiddagen blev det lite häng i sandlådan igen innan jag bytte med Dan i slutet av arbetsdagen och begav mig in till kontoret för en AW.
 
På vägen hem från AW:n sprang jag inom Saluhallen för att köpa hem middag från Papi. Deras pasta bolognese är supergod.
 
Dagen efter var det lördag och vi startade dagen med att hänga i sandlådan. Vad är grejen med att barn inte vill ha på sig solhatt? Får kämpa för att han ska ha den på sig.
 
Det var sommarvärme ute och vi tog en promenad längs med Ribban.
 
Efter Frans hade sovit sin middagsnap gjorde vi oss i ordning och packade picknickväskan.
 
Vi var hembjudna till Sarah, Niclas och Sixten på fika och häng på deras uteplats.
 
Killarna lekte så fint och gulligt tillsammans. Även om Frans mest ville ta alla Sixtens leksaker :) :)
 
Fikadags! Vi hängde på Sarahs och Niclas uteplats hela dagen. Från klockan 14 till 23 på kvällen. Härliga sommar, nu får du stanna.
 
På söndagen var det dags för familjemiddag och vi var hembjudna till min bror Christoffer och hans sambo Annie som precis flyttat till Malmö. Så roligt att se deras nya lägenhet!
 
Frasse röjde runt i vanlig ordning <3
 
Och lekte med sin moster och sin morbror.
 
Vi åt pastasallad och till efterrätt blev det glass. En riktigt mysig söndag!
 
Sen blev det måndag och ny vecka, men det tar vi i ett annat inlägg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0