Vecka 17

 
Vet ni, jag är riktigt deppig just nu. Ingenting känns bra och ingenting känns kul. Jag försöker reda ut mitt liv och hur jag hittar gnistan igen, men just nu känns inget riktigt bra. Eller ingenting liksom känns överhuvudtaget.
 
Varje måndag tänker jag att nu ska jag komma tillbaka till rutiner, göra saker jag mår bra av och tycker är roliga. Är bloggen en av de sakerna? Jag vet inte längre. Just nu är den inte alls rolig, som ni märker. Men som sagt är inget riktigt kul nu.
 
Jag tror att mitt i all sorg så stängde jag av, och nu känner jag ingenting. Inte glädje, inte sorg, mest bara ilska. Och visst, det är ju en känsla det också.
 
Så förutom att hitta små glädjeämnen den här veckan har jag extremt mycket på jobbet. Men på kvällarna ska jag stänga av och hänga med mina favoritkillar. Frans är den som får mig att må bäst just nu och jag ska bara njuta av att hänga med honom.
 
Hoppas ni mår bra och ser fram emot våren. Ta hand om varandra.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Det låter tufft, men inte så konstigt att du har en svacka när du så nyss förlorat din mamma ❤️

2024-04-23 @ 14:31:25
Postat av: Minbloggochlivet.blogg.se

Jag hoppas att du snart mår bättre. Du får ta en dag i taget. Ibland en timme åt gången. Jag vet inte om du går och prata med någon kurator eller psykolog. Ibland kan det vara bra att göra det. Få verktyg att komma tillbaka igen. Sänder styrkekramar till dig 🌸

2024-04-23 @ 15:13:30
URL: http://minbloggochlivet.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ge dig själv tid, sorgen är randig. Ibland känns den okej att bära, ibland känns den omöjlig och ibland känns man ingenting. Alla känslorna måste få ta plats och tid. Stressa inte.

2024-04-23 @ 22:04:02
Postat av: Belle

Åh jag hör dig ❤️

Känner bara: om ilska är det enda du kan känna just nu, känn den fullt ut. Gå in i ilskan helt, gör saker som du brukar göra när du är arg. Sen när du känt allt kanske du får fram övriga känslor också? Som att ilskan dämpar de andra känslorna? Ilska är ofta förtäckt av sorg.

2024-04-24 @ 09:23:03
Postat av: Belle

Åh jag hör dig ❤️

Känner bara: om ilska är det enda du kan känna just nu, känn den fullt ut. Gå in i ilskan helt, gör saker som du brukar göra när du är arg. Sen när du känt allt kanske du får fram övriga känslor också? Som att ilskan dämpar de andra känslorna? Ilska är ofta förtäckt av sorg.

2024-04-24 @ 09:23:05
Postat av: Belle

Åh jag hör dig ❤️

Känner bara: om ilska är det enda du kan känna just nu, känn den fullt ut. Gå in i ilskan helt, gör saker som du brukar göra när du är arg. Sen när du känt allt kanske du får fram övriga känslor också? Som att ilskan dämpar de andra känslorna? Ilska är ofta förtäckt av sorg.

2024-04-24 @ 09:23:06

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0