Kristi Himmelsfärdshelgen

Så glad jag blev över alla kommentarer i förra inlägget! Tack snälla för peppen <3 Roligt att ni är glada över att jag är tillbaka. Det är jag också!
 
Vi börjar med att kika på hur förra helgen såg ut, när det var Kristi himmelsfärd.
 
På fredagen jobbade jag hemifrån medan de flesta hade tagit ledigt. Det var en klämdag och jag fick så mycket gjort. Sprang en runda på lunchen. Har börjat springa igen! Älskar det och har saknat det.
 
Såhär ser mina naglar ut just nu. Bad min nageltjej att göra en liten blomma på ringfingret.
 
På kvällen tog vi fram en flaska vin vi satt på kylning och köpte hem mat. Vi skulle nämligen inviga vår balkong!
 
Vi har lagt klickgolv från IKEA där ute och genast blev det så mysigt. Vi måste köpa ett parasoll dock, det är kockhett här ute på eftermiddagen.
 
På lördagen var vi hemma hos min pappa i Lödde. Vi gick igenom lite grejer som har med mamma att göra och fikade. Allt är så fint nu när träden blommar. Vill fota allt!
 
Efter fikan gick vi bort till Löddeköpinge kyrka där mamma nu är begravd. Hon har äntligen fått sin gravsten. Min morbror som är stenhuggare har gjort mammas sten. Hennes namnteckning var så otroligt fin, så vi lät den ristas in på stenen.
 
Nu har vi en plats att gå till <3 
 
Efteråt sa vi hej då till alla syskon, men jag, Dan och Frans skulle hänga med pappa hela dagen. Så vi åt lunch och sedan körde vi till Bjärred.
 
Vi gick på bryggan.
 
Och sen var det en liten kille som var mycket sugen på att doppa fötterna i havet.
 
Så det gjorde vi såklart.
 
På kvällen grillade vi hamburgare.
 
Och myste i vardagsrummet.
 
När klockan var 20 kramade vi pappa hej då och körde hem. Vi tittade på Eurovision, men till slut orkade jag inte mer och gick och lade mig.
 
Men på natten vaknade Frans och kräkte rakt ut. "Han kanske hostade upp slem?" sa jag till Dan. Men en timme senare hände det igen. Japp, kräksjukan var ett faktum.
 
Stackars lilla kille som var helt slut <3 
 
Så på söndagen hängde vi bara i soffan och tittade på TV. Hela veckan var Frans hemma sen, vi ville såklart inte riskera att han skulle smitta någon. Men tack och lov verkar det som att jag och Dan slapp kräksjukan.
 
En mysig helg som slutade på ett mindre mysigt sätt hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0