Vecka 20: Hej igen!

 
Nej men nu kör vi igång det här igen hörni. Jag saknar er! Hoppas ni saknar mig också.
 
Det var en välbehövd paus, men nu saknar jag att skriva. Att sammanfatta. Att bilderna i min mobil ska ha ett syfte haha. Så många bilder som ligger där och skvalpar och så gör jag inget med dem. Jag har dokumenterat mitt liv sedan jag var 17 år. Samlat små minnen och skrivit ner här i bloggen. Även om jag inte har publicerat något här på snart en månad så är det beteendet kvar i mig och det försvinner inte i första taget.
 
En liten livsuppdatering kanske passar?
 
Hur mås det?
Jag mår ganska bra. Det går upp och ner. Mamma har fått sin gravsten på plats och den är otroligt fin. Min morbror gör gravstenar, så han gjorde den med kärlek och omsorg. Det känns fint att ha en plats att gå till.
 
Hur ser livet ut där hemma?
Annars behövde jag verkligen en paus att bara grunda mig. Jag behövde vara med Dan och Frans så mycket jag kunde. Det känns bra nu. Och alltså angående föräldraskap: Jag tror att min peak som mamma är nu – till en 2-åring. Det är ju så mycket roligare och enklare! Jag kan skoja och busa och hitta på saker. Ta med mig Frans på saker som är mycket enklare nu. Är inte bara en kropp som det ska klistras fast vid och behöver inte övertänka minsta beslut. Känns fint och bra!
 
Händer något roligt framöver?
Ja och nej. Det är sommar! Jag tränar och har börjat springa igen efter ett långt uppehåll. Vi fixar med lägenheten här hemma och ska sätta upp gardiner i vardagsrummet. Jag och Dan har spa inbokat nästa helg och jag ser fram emot sommarmodet.
 
Men annars, alltså inte jättemycket? Men det är skönt. Tar det lite som det kommer just nu och umgås mycket med min familj.
 
Hoppas ni mår bra! Ser fram emot att prata lite mer.

Kommentarer
Postat av: Lou

Så fint att du är tillbaka!!

2024-05-14 @ 21:40:47
Postat av: Ellen

Välkommen tillbaka :)

2024-05-15 @ 01:04:54
Postat av: Ellen

Välkommen tillbaka :)

2024-05-15 @ 01:04:56
Postat av: jessica

ja jag har saknat dig! välkommen tillbaka <3

2024-05-15 @ 10:13:40
Postat av: A

🥰🥰🥰🥰

2024-05-15 @ 19:26:17
Postat av: Martina

Jag har saknat dig😍

2024-05-15 @ 19:37:37
Postat av: Belle

Välkommen tillbaka! Har saknat dig! 🥰

PS jag har gift mig! 😍 Kommer du ihåg hon som girade 25 när ni gifte er? It was me. Nu är jag gift och fyller 30 till sommaren 🥰

🌱💫❤️

Svar: OH! GRATTIS!! <3
Sofie Strandberg

2024-05-15 @ 19:45:32
Postat av: Anna

Kul att du är tillbaka 🥳

2024-05-15 @ 21:25:37
Postat av: Rebecca

Välkommen tillbaka. Ibland behöver man en paus. Gillar dina korta vardagsberättelser.

2024-05-17 @ 22:56:52

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0