Förändringar.


Alla har vi varit med om förändringar som får livet att se lite annorlunda ut. Det finns de förändringar som förgyller livet och får det att bli lite bättre än det var innan. Som när ett barn föds, man ändrar yrke eller blir av med sin dåliga vana som man alltid störde sig på. Men allt som är gott kan också vara ont.
Det finns de förändringar som sliter ut ditt hjärta, kastar ut dig på gatan eller får dig att ge upp det enda du älskar i livet. De river allting du har byggt upp och lämnar endast minnena om hur det en gång brukade vara.

Jag gick hem med mina tre vänner igår. En vars liv kommer att förändras drastiskt, en som vill att sitt liv skall förändras drastiskt och en vars liv helt stannat upp och undrar när förändringarna skall sätta igång. Plötsligt insåg jag att förändringar är något vi är med om varje dag, bra som dåliga. Vi hanterar dem på det sätt vi kan och försöker att inte bli för påverkade av det dem åstadkommer. Men när allting kommer omkring så gör de oss starkare och får oss att hålla hårt i de saker man uppskattar mest. För när kvällen kommer och mörkret tar sin plats är det skönt att ha något oföränderligt att komma hem till.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Okej att jag fryser lite, men får ändå gåshud på benen av detta inlägget.



"Jag gick hem med mina tre vänner igår. En vars liv kommer att förändras drastiskt, en som vill att sitt liv skall förändras drastiskt och en vars liv helt stannat upp och undrar när förändringarna skall sätta igång. "



Man vet fan aldrig vad som kommer hända!



Kul att se dig igår :) du var jättesöt.

2010-04-10 @ 13:52:21
URL: http://rebeccasoderstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vad fint och bra skrivet :) du är så duktig <3

2010-04-10 @ 13:56:52

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0