Ikväll är jag ensam.

Det är så oerhört varmt i vår lägenhet. Jag har nyss tittat på en hel del vänner-avsnitt och just nu sitter jag och svalkar mig vid fläkten. De orangea pyjamasbyxorna är fortfarande på och jag har ätit en liten påse chips. Ikväll är jag helt ensam och försöker vänja mig vid tystnaden. Det behövs ibland. Dan jobbar sent ikväll också och jag brukar hata hans jobb. Hata att de tar honom ifrån mig när jag behöver honom som mest. Men inte ikväll. Ikväll behöver jag tid för mig själv. Höra katterna springa i hallen, slippa duscha och sitta med fötterna uppe på tv-bordet. Dessutom har jag inte borstat ut mitt tuperade hår och jag ser ut lite som ett troll. Men det gör absolut ingenting. Jag har semester och sitter själv med mina tankar ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0