Dan.

Det är jag som är den mest romantiska i vårt förhållande. Det är jag som skriver små "God morgon"- och "Jag älskar dig"-lappar. Som överraskar med hemgjorda köttbullar och brunsås och dukar upp fint i köket. Som köper små presenter bara för att visa hur mycket Dan betyder.

Men det gör ingenting. För Dan är den som köper chokladbollar till mig när jag inte hinner hem från jobbet innan affären stänger. Han är den som alltid möter mig vid tågstationen när jag är på väg hem, trots att det inte är mörkt ute på kvällarna längre. Han diskar för att han vet att jag hatar det och dessutom lagar han den bästa köttfärssåsen någonsin. Vissa månader låter han mig låna från mitt sparkonto så jag kan köpa en fin klänning jag hittat, så länge jag lovar att lägga tillbaka pengarna när lönen kommer och det gör jag alltid. Han vet hur viktigt det är för mig att alltid känna mig fin.

Dan är den som säger att en dag skall vi gifta oss och skaffa barn, men inte riktigt än för det är vi inte mogna för. Jag älskar honom för den sanningen.

Kommentarer
Postat av: M

Gulligt!! Kram

2011-05-17 @ 08:32:18

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0