Zoegas fyller 14!

Idag fyller min absolut bästa vän år! När jag var 8 år frågade mamma och pappa mig och Sös om vi ville ha varsin katt. Vi jublade och ville inget hellre! Jag tror det var i April som vi hämtade hem henne. Jag hade pekat ut henne bara när hon var någon dag gammal och bestämde att hon skulle bli min. Zoegas Tusse Strandberg skulle hon heta och hon var den bästa katten i hela världen. Vi har varit med om mycket, hon och jag. Varje natt har hon legat under mitt täcke och spunnit, jag har fått ta med henne till veterinären när hon hade en stor böld på halsen och gjorde inget annat än sov och dessutom har vi flyttat tillsammans. Vi tog ett stort steg och flyttade ihop med Dan i lägenheten i Kävlinge. Men några sönderrivna väggar senare var hon tvungen att flytta hem. Det är bäst så. Men varje natt när jag skall sova saknar jag att ha henne ihopkurad tätt mot magen, spinnandes. Idag fyller hon 14 år, och jag hoppas att hon kommer att fylla många, många år till.


Kommentarer
Postat av: jawna

Grattis till sötnosen!

2012-02-27 @ 23:28:52
URL: http://jawnas.blogg.se/
Postat av: M

Hon fick ju några godisbitar i födelsedagspresent!!

Sedan låg hon och mös med oss medan vi tittade på tv. PoK

2012-02-28 @ 09:05:16
Postat av: ANGELCHANELLE

synd att hon inte kunde bo kvar hos dig längre, men riktigt söt var hon iaf !

2012-02-28 @ 19:56:01
URL: http://angelchanelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0