Bakstuga i Kågeröd.

I fredags var jag, Rebbe, Sara och Marica hemma hos Neja och julbakade. Vi brände pepparkakor och glömde att ta i socker i lussebullarna.
 
Att baka pepparkakor måste man såklart såhär innan jul. Även om man mest äter degen.
 
Här har vi bakmästaren Neja!
 
Gulliga Marica!
 
Vi gav oss också på att göra knäck. De blev mjuka men jättegoda!
 
Så pyntade vi pepparkakor med glasyr. Vi gjorde ett par riktiga mästerverk.
När vi kände oss färdigbakade satte vi oss i vardagsrummet och pratade ett par timmar. Dagen efter åkte jag till Sölvesborg, men det blev det minsann inte en endaste bild på! Helt otroligt. Jag har så himla mycket att göra denna veckan, så jag förstår inte hur jag ska hinna med allt. Jag skall bli klar med inlämningsuppgifter, åka till Danmark, jobba på Din Sko och fira jul både lördag och söndag. Däremellan skall jag bli klar med julhandlingen och försöka julbaka till julafton. Kanske får skippa det där med att julbaka här hemma i år. Vi får se!

Kommentarer
Postat av: M

Skippa julbaket, gumsi!! Puss

2013-12-18 @ 08:06:08

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0