Tankar under ett strömavbrott.

Ibland blir jag sådär arg på mig själv. Så himla arg för att jag aldrig kan vara nöjd. Förra året var en melankolisk tid för mig. Jag var liksom ledsen och lycklig samtidigt. Jag var så himla nöjd med mig själv, mina kläder och mitt utseende men kände mer att det var något i omgivningen som behövde ändras.
 
Denna vinter känner jag precis tvärtom. Jag är så himla nöjd med mitt liv. Jag och Dan har det bra, det går bra i skolan, jag jobbar mycket, älskar min lägenhet. Men jag är inte alls nöjd med mig själv. Jag tränar fyra dagar i veckan, väger mig en gång om dagen och känner hela tiden att jag måste måste måste ha nya kläder. Nya kläder som jag känner mig fin i. Så att jag kan låtsas att jag har ett självförtroende som jag egentligen inte har. Det här att ständigt försöka ha något bättre, att försöka vara något bättre driver mig till vansinne.
 
För när man inte är nöjd över de saker man presterar, när man hela tiden tvingar sig till att ta sig lite längre. Då är det inte lika roligt längre.

Kommentarer
Postat av: christin

Känner så så så så igen det där.

2013-12-06 @ 08:17:51
URL: http://midis.se
Postat av: M

Men lilla gumman, du är fin som du är!! Puss:-)

2013-12-06 @ 09:18:32
Postat av: Jaana

Men kära!!! Släng vågen, BUMS!!! Det finns verkligen ingen anledning att hålla på och väga dig hela tiden, särskilt inte med tanke på att du tränar och har en super kropp! Vill du hålla koll på hur träningen förändrar din kropp så köp ett måttband istället om du måste ha något. Ibland kommer man in i såna perioder, men lättast att ta sig ur det är att sluta med det som får dig att må dåligt! Sluta väga dig och sluta kolla efter nya kläder. Efter ett tag har du slutat bry dig om sånt trams <3

2013-12-07 @ 11:03:42
Postat av: Skåne.

Människan kan inte vara lycklig. Vi strävar alltid efter någonting mer än vad vi har.. När det inte finns några problem kvar, vad blir vi då lyckligare av?..

2013-12-09 @ 02:02:29
Postat av: Z

Du är så fin Fii :)

2013-12-09 @ 20:01:26

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0