Imorgon så ordnar sig allt.

 
Just nu sitter jag hemma i en gammal träningströja och fryser som vanligt. Jag fryser alltid. Fast att jag har hundra lager kläder på mig och fast att elementen står på den högsta temperaturen. Idag har jag en sådan där jobbig ångest som fräter inuti mig och jag har ingen aning om varför. Kanske är det för att jag har så himla mycket att göra denna veckan och inte riktigt förstår hur tiden skall räcka till. Kanske är det för att jag är rädd för att jag inte skall få godkänt på min hemtenta och att mina svar inte är tillräckligt kreativa. Kanske har jag ångest för att det är slutet på månaden och för att bankkontot nästan är tomt då att jag vägrar ta av mina sparpengar. Kanske är det för att jag är ute och går hundra mil i veckan och inte äter något godis, men ändå inte förlorar de där två sista kilon.
 
Men imorgon så blir allt bra igen. Imorgon löser det sig. Då börjar jag morgonen med ett spinningpass, lagar finfrukost till Dan och sjunger "ja må han leva" och skriver sedan klart min förbaskade hemtenta. Sedan kan jag ta tag i veckans hemliga planer precis hur jag vill. Dessutom har jag redan tittat ut ett antal kurser jag vill läsa nästa termin. Så det ordnar sig kanske ändå. Imorgon så ordnar sig allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0