Middagstips.

 
Jag och Dan äter ganska mycket vegetariskt. Dels för att det är nyttigt, för att det är bättre för kroppen, bättre för miljön men också för att det är så otroligt gott. Det var ett tag som jag och Dan nästan bara åt köttfärs. Vi åt alltid tacos och spaghetti med köttfärs. Så blev så otroligt trötta på det en dag och bestämde oss för att testa något nytt. När köttfärssmaken står en upp i halsen men man fortfarande älskar maträtten så är det så himla enkelt att bara byta ut köttfärs mot qournfärs istället! Det gjorde vi härom dagen och istället för köttfärssås och spaghetti blev det qournfärssås och spaghetti. Hur gott som helst! Det smakar liksom likadant fast ändå annorlunda. Dessutom så känns det bättre. För var det något jag fick lära mig när jag läste kursen Miljöekonomi så är det att djurhållningen släpper ut så otroligt mycket koldioxidekvivalenter tillskillnad från grönsakshållningen. Man behöver inte bli vegetarian, verkligen inte. Men måste vi verkligen äta kött varenda eviga dag? Det tåls faktiskt att tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0