Mosaik.

Igår hängde jag i mitt bästa Malmö hela dagen. Först gjorde jag och Louise några intervjuer till vår C-uppsats och sedan mötte jag upp Sös för att gå en sväng på stan. En enda inhandlad julklapp senare gick vi för att träffa Sarah, Niclas, Emelie och Philip.
 
Vi hade nämligen bokat bord på Mosaik som Sarah H tyckte var en alldeles utmärkt restaurang, vilket den såklart var också! De hade valfria tapasrätter för 38 kronor per styck, vilket var ett mycket ypperligt pris tycker jag.
 
Jag kunde inte riktigt bestämma mig och beställde in fyra olika rätter: hummus, friterad kycklingfilé, friterad potatis och fläskfilé med kantareller och champinjonkräm. MMMM, säger jag bara.
 
De andra tog lite andra saker såsom friterade bläckfiskringar, friterad fetaost (känner ett tema? Haha), mozarella- och tomatsallad, och så vidare.
 
Niclas och Philip beställde ungefär sju rätter var. SJU RÄTTER?! Jag som tyckte fyra stycken var mycket. Men är man hungrig så är man!
 
Alltså den här hummusen. Så. Himla. God. Fylld med persilja och vitlök. Den var fruktansvärt mäktig dock och det blev lite tråkigt att äta bara hummus efter ett tag. Men den var god annars!
 
Så åt vi upp våra en miljon olika rätter och blev otroligt mätta. Sedan kramade vi dessa underbara personerna hej då och tackade för en mycket trevlig måndag. Nästan så att man borde ut och äta varje måndagkväll, bara för att få en lite trevligare start på veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0