Skaldjurskväll.

I fredags begav jag och Dan oss hem till mamma och pappa för att äta skaldjur. Jag har varit sugen på skaldjur så himla länge så nu skulle det bli roligt att frossa en aning och testa nya saker.
 
Det bjöds bland annat på gratinerad hummer! Mums alltså. Så otroligt gott.
 
Musslor!
 
Och räkor.
 
Musslor var väl inte jättegott måste jag medge, men fortfarande mycket godare än vad jag föreställt mig. Nu har jag ätit färsja musslor i alla fall! Det gjorde lite ont i mig när vi skulle koka dem levande, men det är väl så man skall göra helt enkelt.
 
Till efterrätt hade Sös gjort en chokladkaka! Söt och god.
 
Alla fyra barn var hemma så det var lite extra trevligt. Det är inte så ofta jag får träffa mina tre syskon på en och samma gång. När vi hade ätit upp och druckit upp finvinet från Frankrike kom mina bröders kompisar Pontus och Skåne över. Vi pratade lite, umgicks och klockan tolv var jag och Dan väldigt trötta och gick hem. En mysig fredagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0