Hemgjord fläderblomssaft.

 
För ett par dagar sedan ringde Dans mamma mig och sa "Nu blommor fläderblommorna!". Jag hade nämligen bestämt mig för att göra fläderblomssaft i år. Tre år i rad har jag sagt att jag måste, måste, måste göra det men aldrig tagit mig an projektet. Men nu så! Så Dans pappa visade mig var man kunde hitta fläderblommor i Furulund och sedan gick jag hem till mamma och pappa för att göra saft. 100 fläderblommor, tre citroner, två kilo socker, två liter vatten, 50 gram citronsyra och två dygn senare hade vi en klar saft! Så vi silade saften några gånger och tappade därefter upp det på flaskor. Nu har jag ungefär fyra flaskor fläderblomssaft i kylen! Jag tackar min kära svärmor så hemskt mycket för receptet och även för lånet av saftsilen!

Kommentarer
Postat av: M

Och jag då??? ;-) Det blev bra!!

Svar: Och du var såklart med mig och hjälpte mig att göra saften! :D <3
Sofie

2014-06-04 @ 11:31:19
Postat av: Ingegerd

Vaa, ,,,,, DU, glömde väl INTE 50 gr. citronsyra...!!

Svar: Nej då! Det glömde jag inte :)
Sofie

2014-06-05 @ 12:30:14

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0