Jordgubbssmoothie.

Igår sålde de jordgubbar billigt på vårt lilla ICA här i Löddeköpinge. Så då passade jag på att köpa hem lite och bestämde mig igår för att göra jordgubbssmoothie!
 
Efter att jag sköljt jordgubbarna så mixade jag dem. Lite i taget eftersom det lätt fastnar i min mixer.
 
Därefter lade jag till lätt naturell yoghurt! Sådant som jag nästan alltid har hemma, Skönt när man slipper handla hem en massa ingrediener.
 
Så himla fin färg blev det på smoothien! Jag tillsatte jättelite sötningsmedel bara för att öka sötman lite. Tyckte det smakade alldeles för surt annars.
 
Så hällde vi upp det i finfina muggar och drack upp det. Mycket gott!

Kommentarer
Postat av: sandra

nu ska jag minsann tipsa om en mkt nyttig smoothie som min dietist tipsat mej om.
istället för yoghurt, ta kvarg med vaniljsmak (kvarg har högre proteinhalt än yoghurt) och blanda med bär och späd med lättmjölk för att få rätt konsistens! ;)

2014-05-23 @ 03:43:23
URL: http://saaaandii.blogg.se

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0