Lillebror kommer hem på besök.

 
Idag kommer min lillebror Carl hem. Efter att ha bott i Piteå i redan en månad är det dags för honom att hälsa på under hegen. Jag var på väg att skriva "min bästa lillebror", men det kan jag ju inte eftersom jag har två och båda är exakt lika bra. Men Carl, alltså. Brodern som bestämde sig när han var mycket liten att bli superbra på gitarr och idag går en av Sveriges bästa musiksproduktionslinjer för att uppfylla sina drömmar. Brodern som inte är rädd för att diskutera och står upp för sina åsikter med argument som han läst för tre år sedan i en bok någonstans. För han kan det mesta och kommer ihåg saker som vi andra för längesedan har glömt bort. Brodern som jag älskar att handla kläder med för han passar i de knepigaste skjortorna med udda mönster och skrikiga färger. Min lillebror som jag skall krama hela helgen och för en stund glömma bort att han nu för tiden bor 150 mil bort. För just denna helgen kommer han bara att bo 500 meter härifrån och det känns jäkligt bra.

Kommentarer
Postat av: M

Så på pricken, Snoff!!! Puss

2014-09-18 @ 10:22:38

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0