Det här med att säga ifrån.




Det finns alltid de som ska tycka till. De som har bubblande känslor i halsgropen som de bara måste berätta. Som de måste få uttrycka högt. Ni vet, de som skall kommentera ens hår, ens smink och säga "vad har du egentligen tagit på dig idag?". Jag kan få höra allt möjligt från att mina glasögon är för stora till att man inte borde ha vita skor på hösten. Människor som måste trycka ner och vill uppmärksamma. Säger att "ja, det där kanske är din stil."

Sådana människor brukar få mig att vilja krypa tillbaka in i mina denimfärgade jeans och svarta oversize tröjor där jag känner mig säker. Där inte människor kan stå och peka och tycka till. Så länge jag är så neutral som möjligt. Men vet ni vad? De har ju egentligen rätt. Det här är min stil. Jag använder mycket eyeliner, jag har inte en perfekt kropp och ibland hänger min lugg ner sådär störande i ögonen. Jag tycker att kortärmade polotröjor är något av höstens snyggaste plagg och jag tänker använda mina vita converse tills det är snö ute. Det här är liksom jag och istället för att förkasta varandras olikheter borde vi uppskatta det. För hur tråkig hade inte världen varit om vi alla hade sett likadana ut?

Igår köpte jag nya, grå kostymbyxor. Och vet ni? De är allt annat än denimblå jeans och jag älskar dem. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har HON varit i farten nu igen?? :-( Och du, du kunde inte låta bli att köpa byxorna... ;-) Hihi Hopplös är du!

Puss <3

2015-10-07 @ 09:26:39
Postat av: Jaanis

F*uck that, du är den absolut finaste du kan vara!! Håll huvudet högt <3

2015-10-09 @ 20:33:07

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0