Linas Matkasse: Kalkonfilé, rotfrukter i ugn och tzatziki.

När Egoina tipsade om Linas Matkasse för två veckor sedan tänkte jag och Dan att det där måste vi ju fixa! Sagt och gjort beställde vi den lättlagade kassen och igår fick vi leverans!
 
Vi fick dessutom en fruktpåse helt gratis med hur mycket frukt som helst! Måste äta frukt nu i veckan. Kanske bjuda hem någon på fruktsallad?
 
Jag och Dan tänkte att det var lika bra att börja laga. Spännande!
 
Vi började med rosmarinstekt kalkonfilé med snabba rotfruktstärningar och tzatziki. Vi hade glömt köpa hem torkad rosmarin (de mejlade några dagar innan att man skulle köpa hem bland annat det, men jag glömde ändå). Nåväl!
 
 Såhär fint blev det! Älskar att det var så mycket grönsaker till denna rätt. Liksom inte bara rotfrukter utan också tomatsallad. Det var jättegott och jag var så himla glad att jag slapp handla mat efter jobbet.
 
Jag är nöjd hittills med andra ord. Ikväll skall vi laga köttfärspaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0