Två finmiddagar.

Jag har fotograferat lite matbilder med min kamera, bara sådär. Två finmiddagar har jag lyckats fotografera, så jag tycker att vi kikar på dem!
 
Räkor och plockmat
Förra söndagen ville jag och Dan gosa framför TV:n hela kvällen med något som tog lång tid att äta. Vi tyckte att räkor är ju perfekt då! Det känns dessutom väldigt somrigt.
 
Dagen innan hade jag köpt ett halvt kilo räkor i den dyra räkboxen på ICA Maxi. Så värt.
 
Till det hade vi vindruvor, potatissallad, vitlöksbaguette, rån, ost och ölkorv. Så gott!
 
Asiatiska tacos
I veckorna har vi ju matkasse från Citygross och det har varit en massa nya spännande recept! Vi har en femdagarskasse och de rekommenderar att man äter rätterna i den ordning som de lägger upp dem i bladet. Jag älskar att de alltid sparar något extra tjusigt till fredagarna.
 
Igår åt vi därför asiatisk tacos!
 
Vi marinerade fläskytterfilé i soya, vitlök, ingefära och sambal oelek i 30 minuter och stekte sedan upp. Till det gjorde vi en dressing gjord på matyoghurt, soya, ingefära och lime och serverade allt i salladsblad med cashewnötter, groddar och salladslök.
 
Himla fin fredagsmiddag! Ikväll skall vi grilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0