2 styck augustimiddagar.

Augusti alltså! En av de absolut bästa mat-månaderna. Allt gott har helt plötsligt säsong: Kräftor, majskolvar och kantareller. Här kommer två middagar som jag ätit de närmsta dagarna med just två av de tre alternativen.
 
Majskolvar
I söndags gick jag och Dan till ICA Maxi och plockade på oss färska majskolvar. Vi kokade dem i exakt 7 minuter och åt dem sedan med smör och salt. SÅ gott och så enkelt. Älskar det.
 
Kantarellmackor
Igår var jag så otroligt sugen på kantareller och Dan handlade hem färska till mig. Jag stekte dem med smör, rödlök, vitlök och tomat samt salt och peppar. Sedan rostade jag mackor och la kantarellröran på. SÅ gott. Tyckte att jag överträffade mig själv faktiskt. Gudars. Ikväll skall vi äta kräftor. Älskar mat-augusti.

Kommentarer
Postat av: M

Kräftor, såhär en vanlig tisdag?? ;-) Det är rätt, man ska njuta av livet!! Puss <3

2016-08-09 @ 15:12:45

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0