Recept: Räkor i stark sås.

Jag har ett svinenkelt recept som jag tänkte dela med mig av! Räkor i stark sås är en rätt som mamma har tipsat om och för att laga den behöver ni endast fem ingredienser: räkor, grädde, lök, sambal oelek och ris.
 
 
Jag och Dan hade stora frysta räkor hemma, så vi började med att skala dem.
 
Sedan hackade vi och stekte lök. Ett annat tips är att ha i vitlök! Vi hade ingen hemma, så vi skippade det.
 
I med cirka 5 dl grädde och sätt igång riset.
 
Sedan i med cirka 2 teskedar sambal oelek. Obs: ta inte för mycket, blir asstarkt då.
 
Rör runt, salta och peppra och koka upp.
 
Voila! Klart. I slutet skall man egentligen hälla i räkorna i såsen, men vi tycker inte om när de blir så gummi-aktiga och har därför räkorna vid sidan om istället.
 
Och liksom rör i dem först på tallriken.
 
Ät och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0