Räk och Risonisallad.

I söndags lagade jag något väldigt gott och enkelt. Jag tänkte att ni kanske ville ta del av det!
Det ni behöver är:
- risoni (en slags risliknande pasta)
- körsbärstomater
- rädisor
- rödlök
- räkor
- grön pesto
- grönsallad
- en citron
 
Börja med att koka risonin och låt den rinna av och svalna lite.
 
Därefter hackar du tomater, rädisor och rödlök.
 
Lägg i en skål.
 
Skölj salladen och dela den. Låt räkorna rinna av. Lägg sedan detta också i skålen.
 
Blanda sedan den något svalna risonin med grön pesto. Jag brukar alltid ta ganska mycket pesto eftersom jag tycker det är så gott. Men det är ju en smaksak.
 
Och häll sedan detta i skålen tillsammans med det andra.
 
Rör om, salta, peppra och klyfta en citron och lägg ovanpå.
 
Voila! Redo att serveras.
 
Hoppas ni tycker om det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0