Augustimaten när den är som bäst.

Augusti och september är de bästa matmånaderna tycker jag. Då hittar man färska majskolvar, kantareller och kronärtskockor i mataffären. Förra veckan fotograferade jag några av mina godaste måltider, tänkte att vi skulle kika!
 
Måndag
I måndags åt jag majskolvar med smör och salt. Omnom. Älskar detta och tröttnar aldrig.
 
Tisdag
Tisdagen bjöd på stekta kantareller med tomat och rödlök på rostat mörkt bröd. Kantareller alltså! Svamparnas svamp. Tycker dock själv att jag måste öva på att laga kantarellmackor, får aldrig riktigt till kryddningen.
 
Onsdag
I onsdags var jag krasslig och hemma från jobbet. Dan tog hand om mig och lagade tacos med sojafärs. Tröttnar aldrig på tacos, speciellt när man kan variera det så mycket.
 
Fredag
I torsdags åt jag en tonfisksub i Slottsparken med vänner som det inte blev någon bild på, men i fredags var jag och Dan på Malmöfestivalen som ni vet och där åt jag fish- och halloumitacos från Casual Streetfood.
 
Lördag
Något som är fantastiskt med den här årstiden är också alla skaldjur. Äntligen är det kräftskivesäsong! I lördags var vi hemma hos mamma och pappa på kräftskiva. Så gott! Mer om kvällen i ett annat inlägg.
 
Söndag
Söndagen började jag på detta sätt! Rostade mackor med proteinella, kaffe med sojamjölk och Malmöfestivalens program för veckan. Hur bra frukost?
 
Tycker att jag verkligen unnade mig förra veckan. Mer sådant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0