Pasta med quorn och ajvar.

Ett skepp kommer lastat med ett middagsrecept! Det var längesedan jag gjorde ett matlagningsinlägg tycker jag och slår därför till med ett. Ett av mina nyårsmål är att börja äta lite mer vegetariskt och också börja laga lite mer olika vegetariska rätter. Känns som jag liksom har fastnat vid halloumi och champinjonsoppa? Jag hittade det här lätta receptet på quornpasta och ville testa.
Det ni behöver till 4 personer är:
- Pasta, jag hade fullkornspasta fusilli
- 4 dl crème fraiche
- 2 dl Ajvar Relish, antingen stark eller mild. Jag hade den starka.
- 1 st purjolök
- 1 paket quornbitar (cirka 300 gr)
- Salt och peppar.
 
Börja med att koka pastan. Skölj sedan och hacka purjolöken, och stek den i olja. Jag hade en scharlottenlök hemma också och slängde i en sådan med. Man kan även hacka lite vitlök och ha i om man vill.
 
Häll därefter i quornbitarna, det gör inget om de fortfarande är lite frysta. Stek i några minuter.
 
Haha, okej det ser inte alls gott ut. Men det var det! I alla fall, häll i 4 dl crème fraiche och 2 dl Ajvar Relish. Låt koka upp. Skölj pastan när den är klar och blanda sedan i grytan.
 
Salta, peppra och på med lite basilikablad om man har sådana hemma. Så vad tyckte jag? Jag gillade verkligen själva pastasåsen, kryddig och god. Men jag är liksom inte ett big fan av quorn, det är så smaklöst. Tror att det hade passat bättre med halloumi. Halloumi is the shit hörrni.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du måste krydda qournen ganska mkt, den har ingen egen smak. Rekommenderar att steka den separat med lite matfett, en vitlöksklyfta, salt eller en salt kryddblandning och paprikapulver. Prova annars oumph om qourn inte är någon favorit. Många bra recept och tips finns också på http://www.javligtgott.se

2017-01-11 @ 10:21:44

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0