Kvällslistan.

Gjorde en morgonlista för inte så länge sedan, och här kommer nu en liten fortsättning. En lista om kvällar!
 

När går du och lägger dig på kvällen? 
Lite olika, men försöker att lägga mig någon gång mellan 22 och 23 på vardagar.


Vad är det sista du gör på kvällarna?

Kollar Instagram och pussar Dan god natt.


Hur lång tid spenderar du i badrummet varje kväll? 

Jag borstar tänderna, tvättar bort sminket och borstar håret. Så kanske 20 minuter?

Är kvällsfika viktigt? 
Nej, men kvällssnacks är ju alltid gott!

Är du kvällstrött? 
Ja, alltså jag är en väldig rutinmänniska. Jag tycker att det blir jobbigt om jag går och lägger mig efter klockan 02 på helger, för jag vill liksom gå upp i vettig tid dagen efter och ta vara på dagen. Får lätt ångest och kryper i kroppen annars. Men är verkligen en sådan som somnar i soffan en fredagkväll. Jag är en "dag-människa".


Vad har du för kvällsrutin? 

När jag kommer hem efter jobbet brukar vi laga mat och titta på TV-serier. Därefter fixar vi med lite hemmagrejer, bloggar, tvättar, tittar på mer serier. Vid 22 gör jag mig i ordning och ibland lägger jag mig i sängen och läser innan jag somnar. Men ingen särskild kvällsrutin mer än att jag gärna vill vara hemma och ha egentid efter jobbet.

Hur ser en perfekt kvällsstund ut?
Det är fredag, vi har haft en jätterolig kväll med kompisar och vi somnar i renbäddade varma sängar och vaknar jätteutvilade redan klockan 09 dagen efter! Haha.

Hur går du klädd på kvällen? 
Vanliga kläder, ibland byter jag om till pyjamas eller mjukis.

Vad är det bästa med kvällen? 
Det är ju då allt det roliga händer. Det är då man har planer med kompisar, går på bio, hamnar på fester och är ute och äter. Och om det skulle ha varit en dålig dag så känns det ändå hoppfullt, man kan bara gå och lägga sig för imorgon är en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0