Morgonlistan.


När går du upp?

På vardagar går jag upp någon gång mellan 06.30 och 07.20, haha. Jag borde verkligen verkligen gå upp klockan 06.30, men går nästan aldrig upp före 7. På helgerna vaknar jag oftast run 10.


Vad är det första du gör varje morgon?

Går upp, går till badrummet och duschar. Duschar nästan varje dag (fast inte håret). Efter det äter jag frukost.

Hur lång tid spenderar du i badrummet varje morgon? 
Sminkar mig och fixar håret på ungefär 30 - 40 minuter. Totalt tar jag cirka 1 h och 20 min på mig på morgonen. Sedan promenixar jag eller cyklar till jobbet.

 

Är frukost viktig? 
Ja, för mig är det viktigt. Jag kan verkligen inte gå fram till lunch utan att äta något. Äter gärna så fort som möjligt på morgonen.

Vad äter du till frukost?
Just nu musli och naturell yoghurt. Men det brukar variera.

Är du morgontrött? 
Njae, alltså jag är inte trött när jag väl kommit upp ur sängen. Då är jag pigg, glad och pratig (som Dan såklart hatar). Men jag har svårt att komma ur sängen. Brukar snooza hundra gånger innan jag kommer upp.

 

Vad har du för alarm? 
Haha, alltså jag har en supergammal radioklocka som jag fick i julklapp av mamma och pappa när jag fyllde 8. Still going strong.

Hur ser en perfekt morgon ut?
Det är lördag, jag vaknar utvilad och utan en ringande klocka. Jag och Dan gör oss lite snabbt i ordning och sedan går vi till ett ställe i stan och äter brunch. OMnom. Därefter strosar vi runt på stan. Bra dag det låter som!

Vad är det bästa med morgonen?
Inte för att det händer så ofta, men jag tycker det är mysigt att komma till kontoret innan andra anländer. Så dricker jag thé och läser igenom mailen. Det känns mysigt att vara uppe innan alla andra och liksom veta att man har hela dagen framför sig.


Hur går du helst klädd på morgonen? 
I pyjamas. Men tycker om att göra mig i ordning ganska snabbt och klä mig för dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här


Kom ihåg mig?






Trackback
RSS 2.0